A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Кривецька філія Маньківського ЗЗСО І-ІІІ ст. №1
Маньківської селищної ради Черкаської області

STEM-освіта у нашій початковій школі

Дата: від до Скинути

Хімічний дослід з ЯДС на виявлення каротину в овочах

Хімічний дослід на виявлення каротину в овочах з ЯДС учні розпочали з того, що з додаткового джерела,  на сайті "Світ довкола", дізнались що помаранчевий колір фруктів і овочів свідчить про наявність в них корисного для людського організму каротину. Натерли спочатку моркву та гарбуз в окремі ємності та додали спирту. Через кілька годин промокальним папером вибрали колір на поверхні дослідних посудин. Коли папір висох — робимо висновок; у першому зразку колір насиченіший. Значить каротину у гарбузі більше ніж у моркві, і тому страви з гарбуза такі корисні.

21:54 03.04.2025

STEM дослід четвертокласників “Очищення забрудненої води”

Перед проведенням STEM досліду “Очищення забрудненої води” четвертокласники ознайомилися з основними причинами та наслідками забруднення води у світі на сайті "Світ довкола" . І захопились цим дослідженням. 1 етап — зробили фільтр з вати, марлі, активованого вугілля. 2 етап — крізь лійку з фільтром зробили 1 проціджування, порівняли результат. 3 етап — поміняли чистий фільтр і процідили ще раз. 4 етап — дочекались закінчення процесу та повторили втретє. 5 етап — порівнявши 2 зразки фільтрування, зробили власне практичне відкриття як із забрудненої води зробити чисту. Яку потім , після кип’ятіння, можна пити.

19:57 03.04.2025

Здобуваємо практичні навички здорового харчування

Приготування вітамінного салату з гарбуза. Пам’ятаючи про безпечне поводження з інструментами, 4-класники натерли моркву і гарбуза. Потім додали подрібнених волоських горіхів. Замішали все з ложкою меду — страва готова. Тоді учні смакували корисним, вітамінно-каротиновим салатом.

19:32 03.04.2025

Розвиваємо бачення картини досліду, про вирощування цвілі, вцілому

На уроках ЯДС 4-класники провели експериментально-дослідницький проєкт по перевірці гіпотези про зберігання хліба в целофанових пакетах. Адже багато людей так робить вдома з метою запобігти черствінню і засиханню хліба. 1 етап — зволожили шматки хліба, закрили поліетиленовою плівкою, поклали в тепле місце. 2 етап — через добу на дотик хліб став липкий з неприємним запахом. 3 етап — через 3 доби з’явилися цвілеві гриби різного кольору, види впізнавали за зображенням з Вікіпедії. 4 етап - через 5 діб цвіль почорніла, досліджуємо під лупою. 5 етап — зробили висновки: хліб не варто зберігати в поліетиленових пакетах, адже він швидко псується і вкривається цвіллю.

17:40 31.03.2025

STEAM: Арт у поєднанні з науками.

В початкових класах Арт, в концепції STEAM-освіти, дещо більше ніж образотворче мистецтво. Це ще й творчість учнів, дизайн мислення, вирішення простих, поки що, завдань нестандартними способами. Вулкан у банці. 1) З додаткових джерел дізнались чому відбувається виверження вулкана. 2) Зробили з картону трубку за розміром скляної банки - імітацію жерла вулкана. 3) З кольорового, та пофарбованого відповідно задуму,паперу створили модель гори з жерлом в середині. 4) Банку із содою, ложкою гуашевої фарби - “магмою” та рідини для миття посуду помістили на тацю в “жерло“ вулкана. 5) Влили в “кратер” 100 мл столового оцту. 6) Простежили, що внаслідок хімічної реакції соди з оцтом відбувалося інтенсивне виділення бульбашок “вулканічного газу”, а по схилах “вулкану” стікала червона “лава”. Проблемні питання під час експерименту: Чим замінити відсутність фольги й бурякового соку? Як зробити картонне “жерло”, аби вільно входила скляна банка? Чи не розмокне папір під дією рідини?

16:33 30.01.2025

Всі наукові експерименти виростають з бажання перевірити якусь гіпотезу

Коли знання емоційно забарвлені, то це допомагає краще зрозуміти не тільки суть явища, а й розвиває критичне мислення в маленького школяра. От і 3-класники, вчитель Вовк Л.С., ознайомившись у підручнику із твердженням, що можна білу квітку зробити блакитною, зацікавились завданням і захотіли перевірити гіпотезу підручника. Також висунули свою гіпотезу - що квіти просто пофарбували синьою фарбою. Оскільки пізньої осені доступні були лише білі хризантеми, учениця вирішила їх пофарбувати аквареллю. 1) В процесі виявили експериментальним шляхом, що фарба на пелюстках скочується в краплини, не пристає, ніби квіти вкриті жирною плівкою. 2)  У вазочку з водою додали харчовий барвник і поставили білі квіти. 3) На 3-й день експерименту квіти почали міняти забарвлення, а ще через 4 мали яскраво рожевий відтінок. 4)  Зробили висновок: твердження вірне, оскільки до квітів через стебло потрапляла та вода, яка була у вазі, адже всі рослини "п'ють" воду. 5) Результати наукового експерименту зафіксували на окремому аккуші.

20:27 23.01.2025

Досліди у початкових класах - це завжди поєднання складових STEM

Для роботи з науковими та технологічними завданнями в майбутньому, учням важливо розуміти загальні закони логіки, фізики, землезнавства, математики, технологічні властивості різних, найбільш вживаних в побуті матеріалів. Звичайно цей масив знань і вмінь будується поступово. Але саме в початковій школі важливо закласти основи дослідницького, критичного мислення. До прикладу:  2 клас. Я досліджую світ. Тема "Факти і здогадки". Досліди про склад та властивості грунту. Учні, вкинувши грудочку грунту у склянку з водою бачать бульбашки повітря. Досліджуючи грудку під лупою, виявляють пісок, глину, рештки рослин, воду (адже білий аркуш забруднився вологою).  А тоненька плівочка нальоту на стінках склянки, свідчить про присутність мінеральних речовин.         

21:19 16.01.2025

День науки STEM: дослідження про павука-інженера "Павутиння на шкільному подвір'ї"

3-класники виконували науковий дослід на уроці інтегрованого курсу ЯДС по темі місяця "Подорожуємо і відкриваємо світ", метою якого було дослідити властивості павутиння на шкільному подвір'ї (вчителька Вовк Л.С.) Хід нашого досліду. Ми відшукали місце, де є багато павутиння і переконались, що воно давно покинуте господарем-павучком. Зробили кульки із шматків серветки, розміром 5 см х 5 см. і обережно кидали  в центр сіточки, яка витримала 6 таких кульок, поки не порвалась. Як кульок більшало, павутиння розтягалось. Коли торкнули, ненароком, край павукового мережева, тоненькі ниточки прилипли до руки. Потім легенько перенесли павутину на папір, змащений клеєм і, дослідивши під лупою, виявили багато крилець мух та решток інших комах, залишки сухого листя. В класі збризнули роботу лаком для волосся, аби зафіксувати павутиння на аркуші. Зробили висновок: павутиння липке, добре розтягується, досить міцне і є смітником для відходів їжі павука. Роботу оформили на окремому аркуші, і презентували однокласникам.      

01:45 24.12.2024

Метод проєктів в 2 класі - найпростіший елемент SТЕАМ-освіти

Тема місяця з інтегрованого курсу ЯДС "Спільнота" в комплексі вивчає суспільні відносини бджолиного вулика на доступних найпростіших прикладах влаштування життя домашніх комах у вулику. Вовк Людмила Сергіївна своїм учням вводить поняття "проєкт", як елемент SТЕМ-освіти. Опрацювання оповідок з дитячої повісті "Медова казка" перемежовується з візуальною інформацією, яку треба самому домалювати. Технологічна складова реалізується через поробки бджілок у сотах з поєднанням різних матеріалів: пластиліну, горіхової шкаралупи, картону, паперу, ниток, прозорого поліетилену тощо. Інформатична складова передбачає роботу з адаптованою навчально-ігровою програмою "Бджолині соти". Геометричні вміння виробляються при згинанні смужки паперу на 6 однакових частин.

19:36 27.11.2023

Лепбук - важлива складова SТЕМ-освіти, що поєднує просторову уяву, математичні навички, технічні і художні вміння

Класовод 1 класу Вовк Л. С.: "Елементи уроку SТЕМ при створенні лепбуків мають практично необмежені можливості. Я використовую їх на різних уроках, об'єднаних загальною темою. Діти малюють, зафарбовують, розвиваючи образотворчі навички. Учні вирізають конвертики із різними типами склеювання, їм потрібно здогадатися, як правильно наклеїти. Таким чином задіюється просторове мислення, як і при конструюванні фігур "Лєго" . Також сюди учні вкладають свої об'ємні тематичні поробки із різноманітних матеріалів, на практиці досліджуючи їх властивості гнучкості, твердості, можливості обробки"

16:03 01.11.2023

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень