A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Кривецька філія Маньківського ЗЗСО І-ІІІ ст. №1
Маньківської селищної ради Черкаської області

STEM-освіта у нашій початковій школі

Дата: від до Скинути

Експеримент - основа дослідницького, критичного мислення

Яким чином працюють поливальні системи на газонах? Це питання стало цікавити 4-класників після ознайомлення зі статею підручника. Було вирішено змайструвати модель водяного двигуна зрошувальної котушки. В пластиковій пляшці зробили внизу отвори, закріпили коктейлеві трубочки і підчепили на міцну нитку до опори. Майструємо двигун, який працює на воді, або Сегнерове (за ім’ям фізика-винахідника) колесо. Струмені води, що стікають під напором, змушують пляшку обертатися. Вода виривається в один бік, а колесо обертається в протилежний. Ура!!! Воно працює!

19:15 17.04.2025

Масив знань і вмінь учня будується поступово

Проєкт з ЯДС “Космос — світ невідомий” складався у школярів з кількох етапів, а саме... Конструювання з блоків Лєго “Міжгалактичний транспорт майбутнього”. Астрономічна практична робота про Всесвіт та галактики. Природнича розвідка “Паспорт нашої планети.” Конструювання роботів-астронавтів з різних матеріалів. Розвиток мовлення за фантастичним сюжетом “Діалог між інопланетянином та землянином”. Презентація, представлена за допомогою екрану до теми проєкту, створена в редакторі PowerPoint.

19:12 17.04.2025

Родинний STEAM-проєкт тривалістю в місяць "Вирощуємо родинне дерево"

Одним з найдовших STEAM-проєктів, тривалістю місяць,стала робота "Вирощування родинного дерева". Адже до його виконання учням довелося залучити старших членів родини. Діти разом з учителькою Людмилою Сергіївною поділили його на етапи. 1. Фарбуємо баночки в білий колір водоемульсійною фарбою. 2. Дочекалися повного висихання, та робимо декупаж із вподобаних малюнків з паперових серветок. 3. Лакуємо свої вироби з декупажу для міцності та декоративності. 4. Наші декупажні вазочки сподобалися всім. 5. Збираємо інформацію та світлини про членів своєї родини. Фарбуємо гілочки. 6. Друкуємо сімейні фото, оформляємо їх у вигляді квітів. 7. Ось як розцвіли "дерева роду" у класі. 8. Ці родинні деревця", стануть окрасою хати кожного учня. 

19:23 15.04.2025

Створення "Лавової лампи" - дивовижний експеримент з рідинами

На уроці ЯДС, перереглянувши відео на навчальному сайті "Світ довкола" про парафінові лампи-нічники, учні спробували зробити свою лавову лампу. Перший науковий експеримент по змішуванню двох рідин, провели добре збовтавши в прозорій посудині, воду і олію, і зробили висновок - рідини не змішуються. Другий експеримент проводили, додаючи у воду кілька крапель барвника. 1 група дітей капала рожевий барвник, 2 - блакитний. Потім додали ложку солі і шипучку. На дні посудини утворились ніби потоки лави вулкана. Таким чимном ми зробили лавову лампу, схожий на ефект з переглянутого ролика. Зробили висновок за другим експериментом: олія легша за воду, тому і спливає вгору, навіть коли потоки "лави" змішати з водою. Хід свого наукового експерименту занотували на окремому аркуші.

17:04 15.04.2025

Науковий проєкт “Опріснення солоної води”

Учні дізналися на уроках, що переважна більшість води на Землі морська та океанічна - солона. Зацікавились методами її опріснення.1 етап - Зробили сольовий розчин з 500 мл. води і ложки солі для імітації морської води. 2 етап - зробили припущення, що можна відфільтрувати сіль під кількома шарами щільного фільтру (вата, марля, активоване вугілля). 3 етап — переконалися, спосіб фільтрування результату не приніс. Висновок: фільтруванням неможливо зробити морську воду прісною. 4 етап — Перевіряємо інший спосіб, виморожування. Замерзлий відфільтрований розчин розтанув на половину. 5 етап — шматок нерозталого льоду перемістили в іншу посудину, і після танення воду знову заморозили. 6 етап — повторили цей процес тричі. І покуштувавши кожний зразок, виявили, що з кожним разом солоність зменшувалась. 7 етап - створили діаграму насиченості сольового розчину на смак у балах. Узагальнення: після 3 виморожування розчин за смаком солі схожий на домашній бульйон. Якщо продовжити процес — можна зробити воду прісною, придатною до пиття.

20:36 10.04.2025

Арт, в концепції STEAM-освіти, більше ніж образотворчість

В початкових класах безмежний простір для виявлення мистецьких здібностей маленьких учнів. А 4 клас в свою чергу є ніби містком між молодшою і старшою ланкою освіти. Де іде перше узагальнення базових образотворчих, мовленнєвих, інформаційних і синтетичних вмінь дитини. На уроці української мови четвертокласники виготовили інформаційний плакат "Війна знищила "Мрію", та нашу мрію знищити неможливо" про легендарний український літак. Вони збирали інформацію з різних джерел, вибирали головне для запису збільшеним розміром букв, шукали фото, які б якнайкраще ілюстрували їхній задум. В класі, розподіливши етапи роботи, розмістили все на одному аркуші, оформили заголовок, використавши різні, вивчені в початкових класах, техніки роботи.  

19:55 10.04.2025

STEM-експеримент з йодом на виявлення крохмалю в різних продуктах.

Вивчаючи тему з ЯДС учні дізналися як виявити крохмаль у різних продуктах. Насамперед взялися перевіряти твердження підручника про зміну кольору краплі йоду з коричневої на темнозелену від взаємодії з крохмалем. Наносили йод спочатку на розрізану картоплину, де багато крохмалю, а потім на апельсин, де не виявилось зовсім. Таким чином учнями було перевірено на вміст цієї речовини в кетчупі та соусі. Прочитавши склад продукту на упаковці, виявили недоброчесність виробника, адже крохмаль там не зазначений.

20:28 07.04.2025

Проєкт, що надихнув кожного, “Презентуємо колекцію”

4-класники вирішили показати свої зібрання вподобаних предметів. Адже вони надихнулись не лише фотопідбіркою підручника ЯДС, а й схожими проєктами учнів попередніх років навчання. Презентація проєкту про маленькі дитячі колекції відбулася в класі. Колекція Назара — це мінерали, тобто незвичайні за кольором і структурою камінці, які він збирав повсюди. Сабінин проєкт “Презентуємо колекцію” був представлений скринькою із “дівчачими секретиками”: штампи, пупсик, кольорові сріблясті пасти, брелоки та інше. Мар’янові колекційні цікавинки: грошові знаки та моделі автомобілів. Школярі розповідали історії потрапляння предметів у колекції та цікаву інформацію про них. Назар зробив комп’ютерну презентацію своєї колекції в програмі PowerPoint. Мар'ян зробив наукову розвідку з історії виникнення українських грошей.

20:08 07.04.2025

STEM-проєкт "Анатомічний атлас на практиці"

Наша нова групова робота - створення моделі роботи легенів в організмі людини. Учні конструювали модель з паперу, картону, коктельних трубочок, скотчу та поліетиленових пакетів. Розподіливши між собою трудові процеси, діти ретельно фломастерами промальовували трахею, бронхи та альвеоли, з'єднували деталі. Далі випробували модель і практично побачили як стискаються і розправляються під час дихання легені. Також 4-класники зробили площинне зображення опорно рухового апарату людини, створивши кісткову систему за допомогою ватних паличок та картону. Модель легенів у дії

22:35 03.04.2025

День науки STEM відкриває нове про наш організм.

Вивчаючи тему про догляд за своїми зубами, 4-класники провели дослід "Як кисле середовище ротової порожнини впливає на зуби". Спочатку залили оцтом яйце і білу мушлю морського молюска, адже їхній хімічний склад схожий зі складом людських зубів. Бо цукор з їжі в роті, під дією ферментів слини, перетворюється на кислоту. Через пів години кислота почала руйнувати кальцій в шкаралупі яйця та мушлі. Про цей процес розкладання твердих речовин свідчать активні бульбашки. Через добу шкаралупа яйця стала тонкою, прозорою, розм'якла і рвалася, а мушля втратила блиск. Оцет став каламутним, на стінках баночки з'явився наліт.  Висновок: отак і зуби людини можуть втратити блиск і руйнуватися, під дією залишків їжі в роті. Щоб цього не сталось потрібно чистити зуби. 

22:05 03.04.2025

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень