A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Кривецька філія Маньківського ЗЗСО І-ІІІ ст. №1
Маньківської селищної ради Черкаської області

STEM-освіта у нашій початковій школі

Дата: від до Скинути

STEM-експеримент з йодом на виявлення крохмалю в різних продуктах.

Вивчаючи тему з ЯДС учні дізналися як виявити крохмаль у різних продуктах. Насамперед взялися перевіряти твердження підручника про зміну кольору краплі йоду з коричневої на темнозелену від взаємодії з крохмалем. Наносили йод спочатку на розрізану картоплину, де багато крохмалю, а потім на апельсин, де не виявилось зовсім. Таким чином учнями було перевірено на вміст цієї речовини в кетчупі та соусі. Прочитавши склад продукту на упаковці, виявили недоброчесність виробника, адже крохмаль там не зазначений.

20:28 07.04.2025

Проєкт, що надихнув кожного, “Презентуємо колекцію”

4-класники вирішили показати свої зібрання вподобаних предметів. Адже вони надихнулись не лише фотопідбіркою підручника ЯДС, а й схожими проєктами учнів попередніх років навчання. Презентація проєкту про маленькі дитячі колекції відбулася в класі. Колекція Назара — це мінерали, тобто незвичайні за кольором і структурою камінці, які він збирав повсюди. Сабінин проєкт “Презентуємо колекцію” був представлений скринькою із “дівчачими секретиками”: штампи, пупсик, кольорові сріблясті пасти, брелоки та інше. Мар’янові колекційні цікавинки: грошові знаки та моделі автомобілів. Школярі розповідали історії потрапляння предметів у колекції та цікаву інформацію про них. Назар зробив комп’ютерну презентацію своєї колекції в програмі PowerPoint.

20:08 07.04.2025

STEM-проєкт "Анатомічний атлас на практиці"

Наша нова групова робота - створення моделі роботи легенів в організмі людини. Учні конструювали модель з паперу, картону, коктельних трубочок, скотчу та поліетиленових пакетів. Розподіливши між собою трудові процеси, діти ретельно фломастерами промальовували трахею, бронхи та альвеоли, з'єднували деталі. Далі випробували модель і практично побачили як стискаються і розправляються під час дихання легені. Також 4-класники зробили площинне зображення опорно рухового апарату людини, створивши кісткову систему за допомогою ватних паличок та картону.

22:35 03.04.2025

День науки STEM відкриває нове про наш організм.

Вивчаючи тему про догляд за своїми зубами, 4-класники провели дослід "Як кисле середовище ротової порожнини впливає на зуби". Спочатку залили оцтом яйце і білу мушлю морського молюска, адже їхній хімічний склад схожий зі складом людських зубів. Бо цукор з їжі в роті під дією ферментів слини перетворюється на кислоту. Через пів години кислота почала руйнувати кальцій в шкаралупі яйця та мушлі. Про цей процес розкладання твердих речовин свідчать активні бульбашки. Через добу шкаралупа яйця стала тонкою, прозорою, розм'якла і рвалася, а мушля втратила блиск. Оцет став каламутним, на стінках баночки з'явився наліт.  Висновок: отак і зуби людини можуть втратити блиск і руйнуватися, під дією залишків їжі в роті. Щоб цього не сталось потрібно чистити зуби. 

22:05 03.04.2025

Хімічний дослід з ЯДС на виявлення каротину в овочах

Хімічний дослід на виявлення каротину в овочах з ЯДС учні розпочали з того, що з додаткового джерела,  на сайті "Світ довкола", дізнались що помаранчевий колір фруктів і овочів свідчить про наявність в них корисного для людського організму каротину. Натерли спочатку моркву та гарбуз в окремі ємності та додали спирту. Через кілька годин промокальним папером вибрали колір на поверхні дослідних посудин. Коли папір висох — робимо висновок; у першому зразку колір насиченіший. Значить каротину у гарбузі більше ніж у моркві, і тому страви з гарбуза такі корисні.

21:54 03.04.2025

STEM дослід четвертокласників “Очищення забрудненої води”

Перед проведенням STEM досліду “Очищення забрудненої води” четвертокласники ознайомилися з основними причинами та наслідками забруднення води у світі на сайті "Світ довкола" . І захопились цим дослідженням. 1 етап — зробили фільтр з вати, марлі, активованого вугілля. 2 етап — крізь лійку з фільтром зробили 1 проціджування, порівняли результат. 3 етап — поміняли чистий фільтр і процідили ще раз. 4 етап — дочекались закінчення процесу та повторили втретє. 5 етап — порівнявши 2 зразки фільтрування, зробили власне практичне відкриття як із забрудненої води зробити чисту. Яку потім , після кип’ятіння, можна пити.

19:57 03.04.2025

Здобуваємо практичні навички здорового харчування

Приготування вітамінного салату з гарбуза. Пам’ятаючи про безпечне поводження з інструментами, 4-класники натерли моркву і гарбуза. Потім додали подрібнених волоських горіхів. Замішали все з ложкою меду — страва готова. Тоді учні смакували корисним, вітамінно-каротиновим салатом.

19:32 03.04.2025

Розвиваємо бачення картини досліду, про вирощування цвілі, вцілому

На уроках ЯДС 4-класники провели експериментально-дослідницький проєкт по перевірці гіпотези про зберігання хліба в целофанових пакетах. Адже багато людей так робить вдома з метою запобігти черствінню і засиханню хліба. 1 етап — зволожили шматки хліба, закрили поліетиленовою плівкою, поклали в тепле місце. 2 етап — через добу на дотик хліб став липкий з неприємним запахом. 3 етап — через 3 доби з’явилися цвілеві гриби різного кольору, види впізнавали за зображенням з Вікіпедії. 4 етап - через 5 діб цвіль почорніла, досліджуємо під лупою. 5 етап — зробили висновки: хліб не варто зберігати в поліетиленових пакетах, адже він швидко псується і вкривається цвіллю.

17:40 31.03.2025

STEAM: Арт у поєднанні з науками.

В початкових класах Арт, в концепції STEAM-освіти, дещо більше ніж образотворче мистецтво. Це ще й творчість учнів, дизайн мислення, вирішення простих, поки що, завдань нестандартними способами. Вулкан у банці. 1) З додаткових джерел дізнались чому відбувається виверження вулкана. 2) Зробили з картону трубку за розміром скляної банки - імітацію жерла вулкана. 3) З кольорового, та пофарбованого відповідно задуму,паперу створили модель гори з жерлом в середині. 4) Банку із содою, ложкою гуашевої фарби - “магмою” та рідини для миття посуду помістили на тацю в “жерло“ вулкана. 5) Влили в “кратер” 100 мл столового оцту. 6) Простежили, що внаслідок хімічної реакції соди з оцтом відбувалося інтенсивне виділення бульбашок “вулканічного газу”, а по схилах “вулкану” стікала червона “лава”. Проблемні питання під час експерименту: Чим замінити відсутність фольги й бурякового соку? Як зробити картонне “жерло”, аби вільно входила скляна банка? Чи не розмокне папір під дією рідини?

16:33 30.01.2025

Всі наукові експерименти виростають з бажання перевірити якусь гіпотезу

Коли знання емоційно забарвлені, то це допомагає краще зрозуміти не тільки суть явища, а й розвиває критичне мислення в маленького школяра. От і 3-класники, вчитель Вовк Л.С., ознайомившись у підручнику із твердженням, що можна білу квітку зробити блакитною, зацікавились завданням і захотіли перевірити гіпотезу підручника. Також висунули свою гіпотезу - що квіти просто пофарбували синьою фарбою. Оскільки пізньої осені доступні були лише білі хризантеми, учениця вирішила їх пофарбувати аквареллю. 1) В процесі виявили експериментальним шляхом, що фарба на пелюстках скочується в краплини, не пристає, ніби квіти вкриті жирною плівкою. 2)  У вазочку з водою додали харчовий барвник і поставили білі квіти. 3) На 3-й день експерименту квіти почали міняти забарвлення, а ще через 4 мали яскраво рожевий відтінок. 4)  Зробили висновок: твердження вірне, оскільки до квітів через стебло потрапляла та вода, яка була у вазі, адже всі рослини "п'ють" воду. 5) Результати наукового експерименту зафіксували на окремому аккуші.

20:27 23.01.2025

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень