Досліди у початкових класах - це завжди поєднання складових STEM
Для роботи з науковими та технологічними завданнями в майбутньому, учням важливо розуміти загальні закони логіки, фізики, землезнавства, математики, технологічні властивості різних, найбільш вживаних в побуті матеріалів. Звичайно цей масив знань і вмінь будується поступово. Але саме в початковій школі важливо закласти основи дослідницького, критичного мислення. До прикладу: 2 клас. Я досліджую світ. Тема "Факти і здогадки". Досліди про склад та властивості грунту. Учні, вкинувши грудочку грунту у склянку з водою бачать бульбашки повітря. Досліджуючи грудку під лупою, виявляють пісок, глину, рештки рослин, воду (адже білий аркуш забруднився вологою). А тоненька плівочка нальоту на стінках склянки, свідчить про присутність мінеральних речовин.
3 клас. Дослід "Вирощування кристалів солі". Учні набули нових вмінь: робити дуже насичений розчин солі; спостерігати за утворенням кристалів на сухій гілочці полину; випробовувати міцність соляних кристалів, що налипли на сухоцвітті; милуватися "інійною прикрасою". у класі.
3 кл. Дослід на з'ясування причин можливості предметів плавати у різній воді. Яйце, поміщене в склянку води з-під крана, опустилося на дно склянки. В солоній воді те саме яйце спливає на поверхню. Пробуємо паличкою штовхати яйце на дно - спливає. Висновок: солона вода виштовхує предмети на поверхню.
3 кл. Дослід "Хвойний гігрометр". 1) Знайомство з приладом для вимірювання вологості повітря. 2) З'ясування можливості ялинової шишки бути гігрометром. 3) Які природні особливості лусточок шишки використали для вимірювання вологи?
3кл. Дослід "Мильні бульбашки" 1) Зробили 2 розчини для мильних бульбашок за рецептом підручника. 2) Видували бульбашку в середині іншої, проткнувши першу трубочкою. 3) Виявили, що видути малу бульбашку в середині більшої можна лише користуючись рецептом з гліцерином. 4) Висновок величина і розміри бульбашок залежать від складу мильного розчину.
Вчитель початкових класів Вовк Людмила Сергіївна.