Науковий проєкт “Опріснення солоної води”
Учні дізналися на уроках, що переважна більшість води на Землі морська та океанічна - солона. Зацікавились методами її опріснення.1 етап - Зробили сольовий розчин з 500 мл. води і ложки солі для імітації морської води. 2 етап - зробили припущення, що можна відфільтрувати сіль під кількома шарами щільного фільтру (вата, марля, активоване вугілля). 3 етап — переконалися, спосіб фільтрування результату не приніс. Висновок: фільтруванням неможливо зробити морську воду прісною. 4 етап — Перевіряємо інший спосіб, виморожування. Замерзлий відфільтрований розчин розтанув на половину. 5 етап — шматок нерозталого льоду перемістили в іншу посудину, і після танення воду знову заморозили. 6 етап — повторили цей процес тричі. І покуштувавши кожний зразок, виявили, що з кожним разом солоність зменшувалась. 7 етап - створили діаграму насиченості сольового розчину на смак у балах. Узагальнення: після 3 виморожування розчин за смаком солі схожий на домашній бульйон. Якщо продовжити процес — можна зробити воду прісною, придатною до пиття.
Головний висновок, що зробили учні, прісну воду планети треба берегти. Адже процес опріснення довгий, енергозатратний і важкий. З 500 мл. розчину, після 3 виморожувань, вийшло 100 мл води, і це ще не кінцевий результат.