Всі наукові експерименти виростають з бажання перевірити якусь гіпотезу
Коли знання емоційно забарвлені, то це допомагає краще зрозуміти не тільки суть явища, а й розвиває критичне мислення в маленького школяра. От і 3-класники, вчитель Вовк Л.С., ознайомившись у підручнику із твердженням, що можна білу квітку зробити блакитною, зацікавились завданням і захотіли перевірити гіпотезу підручника. Також висунули свою гіпотезу - що квіти просто пофарбували синьою фарбою. Оскільки пізньої осені доступні були лише білі хризантеми, учениця вирішила їх пофарбувати аквареллю. 1) В процесі виявили експериментальним шляхом, що фарба на пелюстках скочується в краплини, не пристає, ніби квіти вкриті жирною плівкою. 2) У вазочку з водою додали харчовий барвник і поставили білі квіти. 3) На 3-й день експерименту квіти почали міняти забарвлення, а ще через 4 мали яскраво рожевий відтінок. 4) Зробили висновок: твердження вірне, оскільки до квітів через стебло потрапляла та вода, яка була у вазі, адже всі рослини "п'ють" воду. 5) Результати наукового експерименту зафіксували на окремому аккуші.
Експеримент з вуглекислим газом довів що бактерії дуже швидко розмножуються і дихають, як і всі живі організми. 1) В пластянку налили теплої води, додали кілька ложок цукру та шматочок дріжджів. 2) Струсили пляшку, аби складові розчинилися у воді і натягнули повітряну кульку. 3) Поставили розчин у тепле місце, повітря в пляшку не потрапляло, гума кульки щільно закрила отвір. 4) Через годину кулька надулася, тому що дуже багато бактерій розмножилося і всі вони виділяли вуглекислий газ.